18 Ocak 2017 Çarşamba

2017'de İçerik Pazarlama Trendleri Neler Olacak!

İçerik pazarlaması; okuyucuyla ilişki kurabilen, faydalı /eğlenceli içerik yaratma ve yayma amacına odaklı pazarlama türüdür. İçerik pazarlama stratejisi genel pazarlama stratejisinin içine dahil edilir. Ana amaç, belirlenen hedef kitleyi etkileyerek, markanın tanınırlığını artırmak ve ürün/hizmet satın almaya yönlendirmektir.

Özellikle son birkaç yıldır markalar için bir seçenekten çok bir zorunluluk haline gelen içerik pazarlaması 2017 yılında da kuşkusuz popülaritesini koruyacak. Bununla birlikte, hangi tür içeriklerin trendde olacağı ve içerik pazarlamasının hangi boyutlarının önem kazanacağı merak edilen konular arasında.

İçerik pazarlaması; okuyucuyla ilişki kurabilen, faydalı /eğlenceli içerik yaratma ve yayma amacına odaklı pazarlama türüdür. İçerik pazarlama stratejisi genel pazarlama stratejisinin içine dahil edilir. Ana amaç, belirlenen hedef kitleyi etkileyerek, markanın tanınırlığını artırmak ve ürün/hizmet satın almaya yönlendirmektir.

Özellikle son birkaç yıldır markalar için bir seçenekten çok bir zorunluluk haline gelen içerik pazarlaması 2017 yılında da kuşkusuz popülaritesini koruyacak. Bununla birlikte, hangi tür içeriklerin trendde olacağı ve içerik pazarlamasının hangi boyutlarının önem kazanacağı merak edilen konular arasında.

Canlı Yayın Video İçerikleri Revaçta Olacak

2016 yılında video içerikleri genel anlamda popüler idi. Özellikle, Meerkat ile başlayan ve Periscope, Instagram Stories ve Facebook ile devam eden canlı yayın videoları hem kişisel bazda hem de firmalar tarafından geniş çapta kullanılmaya başlandı.

Amerika merkezli ağ teknolojileri şirketi Cisco’nun tahminlerine göre, 2017 yılında video içerikleri bütün İnternet trafiğinin %69’unu oluşturacak. Hatta 2019 yılında bu rakamın %85’e kadar yükselebileceği öngörülüyor.

Firmaların pazarlama stratejilerinde canlı yayın video içerikleri kullanmalarının başlıca nedenleri arasında, bu içeriklerin pazarlamaya insan unsurunu katıyor olması ve müşterilerle interaksiyon sağlaması yer alıyor.

2017 yılında YouTube üzerindeki videoların yine revaçta olacağı ancak Facebook, Instagram gibi sosyal medya araçları üzerindeki videoların kullanılmasıyla video çeşitliliğinin artacağı öngörülüyor.

Metin İçerikleri Daha Uzun Olacak

İçerik pazarlaması yükselişe geçtiği ilk dönemlerde metin bazlı içeriklerin kelime sayısı düşüktü. Özellikle geçtiğimiz yıl dünyada ve Türkiye’de kelime sayısının fazla olduğu hem de interaktif grafikler, infografikler, bölümler, alt bölüm ve başlıklarla daha zengin hâle getirilmiş içerikler artış gösterdi.

İçerik pazarlamasının Türkiye’deki öncü firmalarından olan İçerik Bulutu, özellikle seyahat ve emlak sektöründeki içerik taleplerinde kelime sayısının artış gösterdiğine dikkati çekiyor. İçerik Bulutu, daha uzun içeriklerin daha fazla “backlink” ve paylaşım alacağını belirtiyor. Bununla birlikte, içeriklerin sadece “uzunlukla” öngörülen performansı yakalamayacağını vurgulayan İçerik Bulutu, içeriklerin aynı zamanda kaliteli olmasının gerektiğinin altını çiziyor. Google, içeriklerin kalitesini 3 temel ölçütü esas alarak belirliyor: Uzmanlık, otorite ve güvenilirlik.

İnteraktif İçerik Daha da Önem Kazanacak

İçerik pazarlamasında, kaliteli içeriklerin oluşturulması kadar bu içeriklerin hedef kitlesine ulaştırılması ve okuyucu tarafından paylaşılması da önemli. Bu çerçevede quizler, grafikler, formlar interaktif içeriklerin en çok ilgi gören kaynakları olarak 2017’de de kullanılmaya devam edecek.

Content Marketing Institute tarafından gerçekleştirilen ve 182 firmayı kapsayan bir araştırmada, bu firmaların %75’i 2016 yılında 2015 yılına oranla daha fazla interaktif içerik kullandıklarını belirtmişler. Bu yükselişin 2 temel gerekçesi olarak da:

Okuyucuyla etkileşimi artırmak,
Hedef kitleyi eğitmek/bilgilendirmek olarak gösteriliyor.
İçerik Stratejisi Belirlemek ve Ölçümleme Her Firmanın Önceliği Haline Gelecek

Pazarlama stratejisine dahil edilen bir içerik pazarlama stratejisinin pozitif sonuçlarını hemen görmek mümkün olmayabiliyor. Bugün, firmaların pek çoğu içerik pazarlamasının önemini kavramış olmakla birlikte, firmalar açısından en büyük endişeyi ROI yani yatırım getirisinin ölçümlenmesi konusu oluşturuyor. Trust Radius tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, firmaların %60’ının endişesi ROI konusunda odaklanıyor.

Öte yandan, içerikler oluşturulurken bir içerik stratejisi dahilinde hareket etmek önemli. Her şeyden önce oluşturulan stratejinin firma hedeflerine uygun olması, spesifik, ölçülebilir hedefler olması gerekiyor. B2B’de ana hedef yeni müşteri kazanmak, potansiyel müşteri kitlesini artırmak ve marka tanınırlığı sağlamak iken, B2C’de öncelikli hedef satış yapmak ve etkileşimi sağlamak üzerine kurulu.

Oluşturulan içerik stratejisinin en az yılda 2 kez gözden geçirilmesi ve güncellenmesi gerekiyor.

İçerikler Mobil İle Daha Uyumlu Hâle Gelecek

2013 yılında hız kazanan mobil uygulama/application geliştirme trendi son dönemde doyma noktasına ulaşmış durumda. Nomura tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, Amerika’da Whatsapp, Messenger, Facebook, Snapchat gibi en çok indirilen mobil uygulamaların indirilme oranları %20 düzeyinde düşüş göstermiş. Uluslararası rakamlar ise daha pozitif düzeyde seyrediyor.

Kullanıcılarda “mobil uygulama yorgunluğu” oluştuğu ve dolayısıyla herkesin sadece en çok kullandığı ve işine en çok yarayan uygulamaları yüklemekle yetindiği belirtiliyor. Web tarayıcılarından yararlanmak da artık daha çok tercih ediliyor.

2016 yılı sonu itibariyle ajansların, markaların ve yazarların işini kolaylaştırabilmek amacıyla içerik pazarlaması stratejisine mobili de ekleyen İçerik Bulutu, içeriklerin mobille uyumlu hâle getirilmesinin önemli olduğunu vurguluyor. İçerik Bulutu, gerek teknik açıdan gerek görsel olarak bütün içerikleriniz hedef kitlenizin mobil kullanımına hitap edebilmesi gerektiğini belirtiyor.

Bunların yanı sıra, sponsorlu içeriklerin, ürün yerleştirmelerin daha da hız kazanacağı öngörülüyor. Örneğin, bu alandaki öncü platformlardan biri olan Snapchat’in gelirini 366 milyon dolardan, 2017’de yaklaşık 1 milyar dolara artırması bekleniyor.

Yazar: Ahmet Durmuşoğlu
Kaynak : markaokulu.bilgi.edu.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder